تالار لوتوس | بهترین تالار پذیرایی کرج

اوضاع و احوال مراسم عروسی در شرایط کرونا

برگزاری مراسم عروسی در شرایط کرونا سبب شده است تا عروس خانم‌ها و آقا دامادها و همچنین خانواده‌هایشان که تا قبل از آمدن کرونا، دلواپسی‌هایشان فقط معطوف به وضعیت آب و هوا در روز جشن عروسی یا پیش بردن آبرومندانه مراسم عروسی و موارد این چنینی بود، حالا نگرانی‌هایشان گسترش پیدا کند و در رابطه با چگونگی برگزاری مراسم در وضعیت کنونی و احتمال ابتلای میهمانان و عزیزانشان به کرونا و شاید حتی مرگ آنها نگران و درمانده باشند.

برگزاری عروسی در پارکینگ بزرگ

پذیرایی عروسی در منزل هر شخص

پوشش ماسک‌هایی که با لباس ست می‌شوند

چیدمانی به سبک فاصله گذاری

مچ بندهایی که به اطرافیان می‌گوید چقدر به شما نزدیک شوند

اهدا مخارج یا غذای مراسم عروسی به نیازمندان

 

بسیاری از پزشکان و متخصصان سراسر جهان تجمعات به ویژه برگزاری مراسم عروسی‌ در اماکن عمومی و تالارها را یکی از موارد جدی و مهم ذکر می کنند که احتمال شیوع منحوس ویروس کرونا در آنها خیلی بالاست. دلیل این امر نیز به سبب حضور طولانی مدت افراد در کنار هم و در یک محیط همگانی می باشد.
برخی از عروس خانم ها و آقا دامادها معتقدند که اتمام زمان ویروس کرونا نامشخص است پس نمی توان عشق و زندگی را منتظر ویروس کرونا گذاشت؛ بنابراین سعی می کنند هرطور که شده مراسمشان را برگزار کنند و بعد از مراسم هم دست کم تا دو هفته استرس و نگرانی‌هایشان ادامه دارد که مبادا خودشان یا میهمانان و عزیزانشان به ویروس مبتلا شده باشند.
اما عده ای دیگر با سلب مسئولیت از خود، معتقدند که ابتلای هر شخص به ویروس کرونا به خودش ارتباط دارد و انتخاب آمدن یا نیامدن مهمانان به مراسم عروسی کاملاً اختیاری است و لذا خود را از هر قصور و گناهی مبرا می دانند.
اما بعضی از عروس خانم‌ها و آقا دامادهای عزیز سعی می کنند تا روش‌های نوین و خلاقانه‌ای را جهت برگزاری مراسم عروسی و همینطور سالم ماندن خود و میهمانان عزیزانشان در پیش بگیرند.

 

 

مراسم امروزی ازدواج در ایران

 

 

برگزاری عروسی در پارکینگ بزرگ

برگزاری مراسم عروسی در شرایط کرونا سبب شده است تا شکل و شمایل برگزاری مراسم عروسی‌ها را تغییر کند. این امر موجب شده است تا زوج‌های خوش ذوق و خلاق در سراسر جهان روش های نوینی را به منظور جشن و پایکوبی جشن عروسی خود ابداع کنند تا بدین وسیله خودشان و میهمانان عزیزشان از احتمال ابتلا به بیماری کرونا مصون بمانند.
یکی از این ایده های جالب توجه برگزاری مراسم عروسی در پارکینگ بزرگ است که همه مهمانان با خودروهای شخصی خود در محل برگزاری حاضر می شوند. در این صورت هم مهمانان در مراسم عروسی شرکت می‌کنند، از سوی دیگر فاصله اجتماعی به خوبی رعایت می شود و همچنین هر خانواده ای در ماشین خود با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرایی می شود.

 

 

اوضاع و احوال مراسم عروسی در کرونا

 

 

پذیرایی عروسی در منزل هر شخص

برخی ها معتقدند که در ایام و شرایط کنونی که مردم ایران و جهان با پاندمی منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند برگزاری مراسم عروسی امری ضروری نیست و شاید بهتر باشد زوج ها در این ایام اندکی صبور و واقع بین باشند تا خود، خانواده و میهمانان عزیزشان را از احتمال ابتلا به این ویروس عالم گیر کرونا حفظ نمایند.
لذا با ارائه خلاقیت هایی نیز مراسم عروسی را هر چند ساده اما برگزار نمود. یکی دیگر از خلاقیت‌ها جهت برگزاری مراسم عروسی در شرایط کرونا، برگزاری مراسم عروسی به صورت اینترنتی و بعد از آن ارسال پک های پذیرایی و غذاها برای میهمانان است. به طوری که این شیوه برگزاری سبب شده تا یک شرکت تهیه غذا در این خصوص درآمد چشمگیری را نیز داشته باشد.

 

 

پوشش ماسک‌هایی که با لباس ست می‌شوند

پوشیدن ماسک‌های ست با لباس‌های مجلسی ایده جالب دیگری است که مورد استقبال برگزارکنندگان مراسم عروسی و همچنین مهمانان عروسی جهت برگزاری مراسم عروسی در شرایط کرونا باشد تا بدین وسیله هم از خطر ابتلا به بیماری ویروس کرونا ایمن باشند و هم ظاهر آنها زیبا و جذاب به نظر برسد.

 

 

اوضاع و احوال مراسم عروسی در کرونا  

 

 

چیدمانی به سبک فاصله گذاری

با قرار دادن صندلی‌ها با رعایت فاصله اجتماعی مناسب و لازم از یکدیگر موجب می شود تا مهمانان از فضای سالم برخوردار باشند. حتی مشاهده شده بعضی از زوجین خلاق پا را فراتر از این گذاشته و برگزاری مراسم شان را در فضای باز همچون کویر و جنگل و کنار دریا اجرا نموند.

 

 

رسم و رسوم ازدواج در اقوام مختلف ایرانی

 

مچ بندهایی که به اطرافیان می‌گوید چقدر به شما نزدیک شوند

برگزاری مراسم در شرایط کرونا سبب شده تا بسیاری از زوجین در هنگام پذیرایی برای مهمانان خود مچ بندهایی را با فاصله اجتماعی در نظر بگیرند. به طوری که مهمانان با پوشیدن دستبندها به رنگ قرمز، زرد یا رنگ سبز میزان رضایت و سطح راحتی خود را در هنگام برقراری معاشرت‌ها با سایرین در مراسم عروسی مشخص می‌کنند. این امر به دلیل این است که افراد بسیاری علی رغم رعایت تمام دستورالعمل‌ ها و پروتکل های بهداشتی، بعضی از مهمانان گاهاً مجبور به آغوش و لمس می شوند، لذا این مچ بندها به مهمانان یادآوری می‌کنند تا از این مسائل جلوگیری کنند و از میزان رضایت و راحتی شخص در این خصوص مطلع باشند. دستبند قرمز رنگ خواستار رعایت اصولی فاصله اجتماعی هستند.
یعنی فرد با دستبند قرمز به هیچ عنوان مایل به دست دادن یا در آغوش گرفتن شخصی نخواهد بود. دستبند زرد رنگ به این معنی است که می‌توانیم با این فرد مکالمه داشته باشیم اما راحت نیست که او را تماس و لمس داشته باشد؛ اما دستبند رنگ سبز همانطور که کاملاً پیداست نشان دهنده رضایت و راحتی فرد مورد نظر به سبب معاشرت با سایرین مانند در آغوش گرفتن و بوسه و موارد دیگر است.

 

 

اوضاع و احوال مراسم عروسی در کرونا

 

 

اهدا مخارج یا غذای مراسم عروسی به نیازمندان

درست است که لغو مراسم عروسی زوجین به سبب وجود ویروس کرونا چندان خوشایند نیست زیرا عروس خانم ها و آقا دامادها مدت‌ها و بعضاً سال ها برای چنین روزی نقشه و زحمت کشیدند و برنامه های مختلف ریختند و از سوی دیگر شاید هزینه‌های مختلفی را هم برای اجرای آن انجام داده بودند، ولی با این وجود زوج هایی بودند که خطر انتشار ویروس برای خود، دوستان و همینطور مهمانان عزیزانشان را قبول نکردند.

لذا سعی کردند تا تمام تهیه و تدارکی که جهت برگزاری مراسم خود کرده بودند را صندوق های خیریه جهت حمایت از زنان و کودکان و افراد بی بضاعت استفاده کنند. در برخی موارد حتی عروس و دامادهای خوش قلب و مهربان شخصاً با لباس عروسی و دامادی غذا مراسم خود را در بین نیازمندان پخش و سرو نمودند.

تالار لوتوس بهترین تالار عروسی و پذیرایی کرج, تالار پذیرایی لوتوس, مراسم عروسی, ازدواج, عروسی در شرایط کرونا

تماس با ما

ورودی نامعتبر است
ورودی نامعتبر است
ورودی نامعتبر است
لطفاً کد امنیتی را به درستی وارد نمائید