عوامل موثر بر کیفیت برگزاری مراسم ترحیم

عوامل موثر بر کیفیت برگزاری مراسم ترحیم

مراسم ترحیم همواره فرصتی برای اعضای خانواده، دوستان و آشنایان مرحوم بوده که موجب می شود این افراد ساعاتی را به بزرگداشت و یاد آوری آن مرحوم بگذرانند بنابراین دارای آداب خاصی بوده که نیازمند به برنامه ریزی می باشد.

امروزه بسیاری از افراد برای برگزاری مراسم ترحیم آبرومندانه ترجیح می دهند تا در سالن ها، تالارها و مکان هایی با ظرفیت بالا این مراسم را برپا نمایند.
دلیل این امر آن است که در بسیاری از مراسمات به دلیل غم و اندوه خانواده مرحوم، مهمانان به خوبی پذیرایی نشده و یا به هر دلیل دیگری کیفیت مراسم ها کاهش می یابد.

 

برگزاری مراسم ترحیم

 

عوامل موثر بر کیفیت برگزاری مراسم ترحیم

چگونگی برگزاری مراسم ترحیم فرآیندی کاملاً شخصی بوده که نحوه انجام آن به رابطه شما با مرحوم، خواسته های وی قبل از فوت، توانایی پرداخت مالی، تصمیمات، تجربه زندگی شخصی و عوامل متعدد دیگر بستگی دارد.
با این حال برای آن که مراسم ترحیم عزیز شما به بهترین نحو ممکن برگزار شود نیاز است تا مکان در نظر گرفته شده برای برپایی مراسم دارای امکانات کافی برای پذیرایی از تعداد بالایی شرکت کننده باشد.

علاوه بر این مورد برای پذیرایی از مهمانان باید انواع تشریفات نظیر حلوا، خرما و غیره فراهم باشد. برخی از خانواده ها نیز در روزهای سوم، هفتم و چهلم برای ادای احترام و ثواب، در وعده ناهار یا شام شروع به پخش غذا می نمایند.

البته لازم به ذکر است که نوع غذا و نوشیدنی با توجه به ملاحظات مالی خانواده و شرایط مذهبی و فرهنگی معین می گردد.

 

نقش محل برگزاری سمینار در کیفیت برگزاری سمینار

 

برای تزئین فضا وجود گل های خاص مراسم لازم و ضروری می باشد. گل های مراسم ترحیم عموماً به فرم دایره تزئین خواهند شد. گاهی نیز مهمانان با ورود به مجلس برای ادای احترام با خود گل به همراه می آورند.

یکی از مهمترین ارکان جدایی ناپذیر در مراسم ترحیم با توجه به فرهنگ ایرانیان، تلاوت قرآن و صوت مداحان مجلس بوده که موجب همدردی با سوگواران می شود.

اما علاوه بر این موارد گزینه های دیگری نیز می توان در نظر گرفت تا مراسم ترحیم باشکوه بیشتری برگزار شود. در زیر به برخی از این موارد اشاره شده است:

• سرو غذای مورد علاقه مرحوم
• تهیه و تنظیم فعالیت های گروهی نظیر روشن نمودن شمع
• در اختیار قرار دادن میکروفون به مهمانان به جهت اشتراک خاطره ای از شادروان
• پخش فیلم ادای احترام در هنگام پذیرایی از مهمانان
• ارائه یادگاری به مهمانان

برای اینکه مراسم ترحیم با بالاترین کیفیت برگزار شود، لازم است تا تمامی موارد ذکر شده بدون هیچگونه کم و کاستی انجام شوند. وقوع این امر نیز به مدیریتی با سطح بالا نیازمند است.

 

برگزاری مراسم ترحیم

 

چرا باید مراسم ترحیم خود را به تالار لوتوس سپرد؟

بسیاری از افراد برای برگزاری چنین مراسم هایی مکان هایی نظیر خانه یکی از اقوام نزدیک، سالن ضیافت مزارستان، پارک ها و فضاهای سبز و یا رستوران های محلی را در نظر می گیرند. اما این امر موجب می شد تا در برخی از موارد به دلیل ازدحام جمعیت با کمبود فضا مواجه شوند.

به همین دلیل همانطور که ذکر شد امروزه اکثر خانواده ها تمایل به برگزاری مراسم در تالارها و سالن های تشریفاتی دارند. زیرا با این کار مدیریت پذیرایی از مهمانان از دوش خانواده داغدار برداشته شده و برنامه ها طبق اصول انجام خواهند شد.

 

تالار لوتوس به چه دلیلی یکی از بهترین تالارهای پذیرایی کرج است؟

 

تالار لوتوس یکی از بهترین و بزرگترین تالارهای واقع در شهر کرج بوده که برای برگزاری انواع مراسمات نظیر جشن تولد، جشن عروسی، مراحیم ترحیم و غیره آماده خدمت رسانی می باشد.

این تالار با برخورداری از پرسنلی کارآزموده و فعال، دارای چندین سال تجربه در زمینه برپایی انواع مراسمات تشریفاتی می باشد.

 

برگزاری مراسم ترحیم



ظرفیت بالای تالار لوتوس موجب می شود تا اقوام، نزدیکان و آشنایان مرحوم بتوانند به راحتی و بدون هیچگونه دغدغه ای به مراسم آمده و ساعاتی را به بزرگداشت وی بگذرانند.

از دیگر خدمات این تالار در مقایسه با سایر تالارهای پذیرایی می توان به منوی غذای آن اشاره نمود. در این تالار انواع غذاهای لذیذ، درخور و شایسته مراسمات شما عزیزان سرو خواهد شد.

همچنین وجود سیستم صوتی قوی برای تلاوت قرآن و آیات در طول ساعات مراسم به حفظ فضای مربوطه کمک شایانی می نماید.
اگر شما نیز به دنبال مکانی مناسب برای برپایی مراسمات ترحیم عزیزان خود می باشید می توانید با مراجعه به این مرکز از سایر سرویس ها و خدمات پرسنل آن مطلع شوید.

تالار پذیرایی , تالار پذیرایی کرج, تالار پذیرایی مجلل, تالار پذیرایی مناسب, مراسم مجلل , خدمات لوتوس, بهترین تالار پذیرایی در کرج, تالار لوتوس, تالار پذیرایی لوتوس, تالار برگزاری مراسم ترحیم, مراسم ترحیم

تماس با ما

ورودی نامعتبر است
ورودی نامعتبر است
ورودی نامعتبر است
لطفاً کد امنیتی را به درستی وارد نمائید