در این مقاله در مورد مهم ترین هزینه های پنهان عروسی صحبت کرده ایم.

مهم ترین هزینه های پنهان عروسی کدامند؟

هزینه‌های مربوط به مراسم عروسی به شدت بالا هستند و برای برگزاری یک مراسم معقول و آبرومند، ضروری است که برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید. صرفنظر از هزینه‌های آشکاری که قبل از شروع برنامه‌ریزی در نظر گرفته می‌شوند، هزینه‌های پنهانی نیز وجود دارند که باید آنها را در نظر بگیرید تا در حین اجرای مراسم سورپرایز نشوید. هر زوجی که به دنبال روزی به یادماندنی برای عروسی خود هستند، با چالش هایی همچون هزینه های پنهان عروسی مواجه می‌شوند. این هزینه‌ها می‌توانند به ناگهان ظاهر شده و برنامه ریزی مالی را به چالش بکشند. از هزینه‌های پنهان چه می‌دانیم؟ چطور می‌توانیم این هزینه‌ها را به دقت مدیریت کنیم؟ در این مقاله، به بررسی عمیق هزینه های پنهان عروسی می‌پردازیم و راهنمایی‌های مفیدی برای کاهش و مدیریت بهتر این هزینه‌ها ارائه می‌دهیم.

یکی از پرخرج ترین جشن هایی که در ایران برگزار می شود جشن عروسی می باشد و معمولا بیشتر خانواده ها در نهایت با کمبود بودجه رو به شده و منجر به گرفتن وام می شوند. زیرا همیشه عروس و داماد با در نظر گرفتن هزینه هایی برای غذا ، اجاره سالن، آرایشگاه، ارکست، تزیین ماشین عروس و کرایه لباس عروس فکر می کنند تمام مخارج عروسی را محاسبه کرده و دیگر جای هیچ نگرانی نیست اما غافل از اینکه در مراسمات عروسی هزینه های پنهانی وجود دارند که در نظر گرفتن آنها ضمن محاسبات هزینه های عروسی می تواند کمک زیادی را در برنامه ریزی بودجه عروسی داشته باشد. که در این قسمت 10 مورد از هزینه های پنهانی که ممکن است از چشم عروس یا داماد دور بماند را به شما معرفی کرده ایم تا با آمادگی کامل در مراسم حضور پیدا کنید. این موارد عبارتند از:

انعام

مهمانداران و نیروهای خدماتی، بابت انجام خدمات بزرگ مبلغ قابل توجهی پول دریافت نمی‌کنند، اما خوب است مبلغی را به عنوان انعام به آن‌ها تقدیم کنید. همچنین، برای رقص چاقو و سایر آیتم‌ها، بهتر است مقداری پول نقد را همراه داشته باشید تا در لحظات غیر منتظره مشکلی پیش نیاید. همچنین، عروس باید از صبح با خود مقداری پول نقد داشته باشد تا به نیروهای خدماتی آرایشگاه به عنوان تشکر از کمک‌های آن‌ها، پاداش دهد.

انعام یکی از هزینه های پنهان عروسی می باشد که عروس و داماد باید از قبل به فکر آن باشند.

تغییرات در لباس عروس

اگر لباس عروسی شما نیاز به تغییرات در قسمت‌های خاصی مثل تعویض زیپ ها، تغییر اندازه لباس، یا حتی افزودن یا کاهش جزئیاتی به لباس عروس داشته باشد، برای این کار بهتر است با خیاط یا مزونی که لباس را به شما ارائه داده‌اند، مشورت کنید تا هر گونه تغییراتی که به نظر شما ضروری است، با دقت انجام شود. البته لازم به ذکر است که انجام هر گونه تغییری هزینه‌های اضافی را به همراه دارد. بنابراین از پیش برنامه‌ریزی های لازم را روی بودجه خود انجام دهید تا هر گونه تغییرات لازم را با اطمینان اعمال کنید .

وعده های غذایی

برای شمارش تعداد وعده‌های غذایی، حتماً تامین‌کنندگان، تیم تشریفات، استودیو عکاسی و فیلمبرداری که در جشن حضور دارند را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است نیاز باشد برای آرایشگر و دستیارانش، دی‌جی وحتی راننده خودروی عروس عده‌های غذایی تدارک دیده شود. این اقدام نه تنها نشان از مراعات و احترام به حضور و خدمات افراد حاضر در مراسم دارد، بلکه باعث میشود جشن عروسی شما به به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

گل

معمولاً انتخاب گل هایی که با فصل عروسی متناسب نیستند، به دلیل وارداتی بودن، هزینه بیشتری را به همراه دارد. انتخاب گل های متناسب با فصل سال نه تنها به کاهش هزینه ها کمک می‌کند بلکه به ایجاد یک هماهنگی زیبا و طبیعی با محیط عروسی شما کمک می‌کند. گل‌های محلی غالباً با زیبایی خود و هماهنگی با فصل، جشن عروسی را به یک تجربه زیبا و متفاوت تبدیل می‌کنند. اگر به دنبال برگزاری یک مراسم عروسی کم هزینه هستید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز حتما بخوانید: 10 راهکار جذاب برای برگزاری جشن عروسی کم هزینه

یکی از راه های کاهش هزینه های پنهان عروسی، انتخاب گل هایی متناسب با فصل است.

پرداخت بابت ساعتهای اضافی

درنظر داشته باشید که بعضی از عکاسان به عنوان هزینه اضافی، برای ساعات اضافی که به درخواست عروس یا داماد ممکن است بمانند، هزینه جداگانه دریافت می‌کنند. طبعا این مورد یک هزینه پنهان عروسی برای عروس و داماد به حساب می آید.

هزینه پست کارتهای عروسی

از آنجایی که کارت‌های عروسی معمولاً سنگین‌تر از نامه‌های معمولی هستند، اگر تصمیم دارید آنها را با پست به مهمان‌هایتان ارسال کنید، حتماً هزینه پست را در نظر بگیرید. این مورد واقعا جز هزینه های متفرقه در مراسمات عروسی به حساب می آید و پیشتهاد میکنیم از کارت پستال آنلاین یا دیجیتالی استفاده کنید.

هزینه های پاکسازی

بعضی از تالارهای عروسی هزینه‌های جداگانه‌ای برای خدماتی مانند تمیز کردن محل، استفاده از آسانسور و موارد مشابه دریافت می‌کنند. برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم و برنامه‌ریزی بهتر، بهتر است این هزینه‌ها را از قبل پیش‌بینی و در بودجه خود در نظر بگیرید.

هزینه های جانبی

چیزهایی مانند دکوراسیون، تجهیزات صوتی، تزئینات گل و ... ممکن است نیاز به حمل و نقل و چیدمان داشته باشند که بسته به توافق با فروشنده ممکن است هزینه جداگانه داشته باشد. این نکته مهم است که از قبل با فروشنده مذاکره کنید و جزئیات هزینه‌ها و شرایط را بدانید تا از هر گونه سوءتفاهمی جلوگیری کنید و بتوانید به بهترین نحو ممکن از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوید.

اکسسوری های عروس

از آنجایی که اکسسوری های عروس مانند تور عروسی، کفش، جواهرات، تاج و ... معمولاً زیاد هستند و هرکدام هزینه‌های جانبی مخصوص به خود را در بر می‌گیرند، برای کاهش هزینه‌های عروسی می‌توانید بعد از پایان مراسم لباس خود را کرایه دهید، آن را بفروشید یا بخشی از لوازم مثل تاج و تور را از دوستان خود امانت بگیرید. این روش‌ها به شما کمک می‌کند تا برخی از هزینه‌های جانبی را کاهش داده و بهترین و معقول ترین استفاده را از بودجه خود ببرید.

برای کاهش هزینه های پنهان عروسی می توان اکسسوری های عروس چون تور و تاج و کفش و غیره را کرایه یا امانت گرفت

مالیات بر ارزش افزوده

از تشریفات یا تهیه غذای خود بپرسید که قیمتی که برای منوهای خود در نظر می‌گیرند، آیا شامل مالیات بر ارزش افزوده است یا این مبلغ به صورت جداگانه حساب می‌شود؟ همچنین، از سایر شرکت‌های خدماتی که برای عروسی قصد دارید با آنها قرارداد ببندید، این سوال را نیز بپرسید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا به درستی هزینه‌ها را محاسبه و در بودجه خود در نظر بگیرید، همچنین از هر گونه سوءتفاهم جلوگیری کرده و قبل از انجام معامله با شرایط مالی آشنا شوید. این مورد یکی از مهم ترین هزینه های پنهان عروسی به حساب می آید.

سخن پایانی

اگر نمی‌خواهید با مشکلات مالی در زمینه هزینه‌های جشن عروسی روبه‌رو شوید، بهتر است واقع‌بین باشید و تمامی هزینه‌ها را با انجام تحقیقات کافی در نظر بگیرید. هزینه‌های عروسی به اجاره تالار و رزرو استودیو عکاسی محدود نمی‌شوند. هر بخش از مراسم عروسی ممکن است شامل هزینه‌های اضافی نیز باشد و در روز جشن، شما را ممکن است مواجه با هزینه‌های غیرمنتظره کنند. مواردی که در بالا ذکر شد، شما را با هزینه‌های پنهان جشن عروسی آشنا می کند . کارشناسان تالار پذیرائی لوتوس شما را در مدیریت هزینه های پنهان عروسی کمک خواهند کرد.

 

تماس با ما

ورودی نامعتبر است
ورودی نامعتبر است
ورودی نامعتبر است
لطفاً کد امنیتی را به درستی وارد نمائید