۱۰ راه حل کاربردی برای کاهش هزینه های سرسام آور جشن عروسی توسط کارشناسان تالار پذیرایی لوتوس در این مقاله ذکر شد که امیدواریم با کمترین هزینه بتوانید بهترین تالار جشن عروسی که تمامی فاکتورهای شما را دارا باشد پیدا کنید

10 راهکار جذاب برای برگزاری جشن عروسی کم هزینه

برگزاری یک عروسی ممکن است به یکی از هزینه‌های بزرگ در زندگی‌یک زوج تبدیل شود. اما با دانش و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانید عروسی خود را با کمترین هزینه ممکن بگیرید. در این مقاله، به شما نکات و راهکارهایی برای برگزاری یک عروسی کم هزینه را ارائه خواهیم داد.

مواردی که در این مقاله می خوانید عبارتند از:

بودجه ی مراسم عروسی را مشخص کنید

لیست مهمانان را مختصر کنید

منو غذا را ساده انتخاب کنید

از کارت دعوت دیجیتال استفاده کنید

گیفت عروسی را فراموش کنید

لباس عروستان را اجاره کنید

تالار عروسی تان را درست انتخاب کنید

لیست کنسلی مهمانان را چک کنید

به جای کیک های بزرگ و طبقاتی از کیک های کوچکتر استفاده کنید

بلافاصله به ماه عسل نروید

سخن پایانی

در بسیاری از مواقع، زوجین به دلیل بالا بودن هزینه‌های جشن عروسی از برگزاری آن منصرف میشوند. اما باید بدانیم که جشن عروسی یکی از مهم‌ترین رویدادهای زندگی هر شخص است و با دقت و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توان آن را با بودجه‌های مختلف برگزار کرد. در شرایط اقتصادی نامساعد امروز، هزینه برگزاری یک عروسی ممکن است غیر ممکن به نظر بیاید در صورتی که راهکارهای زیادی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد. در برنامه‌ریزی برگزاری یک عروسی کم هزینه، نه تنها باید راهکارهای صرفه‌جویی در هزینه‌ها را پیدا کنید بلکه باید همچنین از دیدگاه‌ها و نیازهای خود و همسرتان آگاه باشید تا بتوانید پول‌های خود را با هدف مشخصی صرف کنید. انجام تحقیقات موردنیاز درباره قیمت اقلام مختلفی که باید خرید کنید، به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه‌ترین خریدها را انجام دهید و مدیریت بهتری بر هزینه‌ها داشته باشید.

درصورتی ‌که در آستانه برگزاری مراسم عروسی خود هستید، به نکاتی که در ادامه ی مقاله گفته میشود، به شدت دقت کنید:

بودجه ی مراسم عروسی را مشخص کنید

بخش اصلی و حیاتی در برنامه‌ریزی عروسی، تنظیم بودجه است. بسیاری از زوج‌های عروس و داماد، به دلیل حساسیت این موضوع، از بحث و گفتگو درباره پول و امور مالی مراسم عروسی خود اجتناب می‌کنند. اما تعیین و مدیریت بودجه می‌تواند به شما کمک کند تا مراسم عروسی دلخواهتان را با اعتماد به نفس برگزار کنید.
برای آغاز، می‌توانید از منابع آنلاین استفاده کنید تا به تخمین هزینه‌های مراسم عروسی در منطقه موردنظرتان برسید. همچنین، مهم است که با افرادی که قصد مشارکت در هزینه‌های مراسم عروسی را دارند، به دقت بحث کنید و توافق‌نامه‌های مالی را به اشتراک بگذارید. شما با در اختیار داشتن تخمینی دقیق از بودجه مراسم عروسی و قیمت‌های مختلف برای خدمات مورد نیاز، می‌توانید بودجه خود را با توجه به اولویت‌بندی که برای اجزای مختلف مراسم دارید تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر برای شما خوراک و برنامه غذایی اهمیت بیشتری دارد ، می‌توانید بخش اعظمی از بودجه را به این بخش اختصاص دهید.

بودجه ی مراسم عروسی را مشخص کنید چرا که شما با دراختیار داشتن تخمینی دقیق از بودجه ی مراسم عروسی اولویت بندی اجزای مختلف مراسم خود را مشخص خواهید کردږ

لیست مهمانان را مختصر کنید

تعداد مهمانان را خلاصه و مفید انتخاب کنید. لازم نیست هر کسی را که در زندگیتان میشناسید دعوت کنید. یکی از حقایقی که در مورد بودجه عروسی باید بدانید این است که هر چقدر تعداد مهمانان شما بیشتر باشد خرج شما زیادتر می شود. بنابراین اگر واقعاً نگران خرج عروسی خود هستید راهی پیدا کنید که تعداد مهمانانتان را کم کنید.

لیست مهمانان را مختصر کنید چون تعداد بیش از حد مهمانان فقط خرج شما را زیادتر می کندږ

منو غذا را ساده انتخاب کنید

همیشه بالاترین هزینه در مراسم عروسی به شام اختصاص دارد، اما می‌توانید این هزینه را در سطح معقولی کنترل کنید. نیازی نیست که چندین نوع غذا و دسر را انتخاب کنید. به جای آن، می‌توانید فقط چند نوع غذای ساده و یک نوع دسر برای مراسم عروسی‌تان در نظر بگیرید. البته که شما دوست دارید مهمانان از غذا لذت ببرند، اما مهمترین چیز برای آنها این است که این روز خاص را با شما جشن بگیرند. در نتیجه با انتخاب چند غذای خوشمزه و متنوع به جای چندین نوع، می‌توانید تا حد زیادی بودجه ی خود را کنترل کنید و به وسیله ی یک تالار عروسی کم هزینه به بهترین شکل جشن عروسی خود را برگزار کنید.

منو غذا را ساده انتخاب کنید چون معمولا بالاترین هزینه به شام اختصاص دارد و بیشترین لذت مهمانان جشن ګرفتن آن روز خاص در کنار شماست/تالار پذیرایی لږتږس

از کارت دعوت دیجیتال استفاده کنید

در حال حاضر، کارت‌های دیجیتال جایگاه خود را در مراسم‌های عروسی به عنوان یک گزینه محبوب پیدا کرده‌اند. با یک جستجو ساده در اینترنت، می‌توانید کارت دعوت دیجیتال مورد نظر خود را پیدا کرده و برای هر یک از مهمان‌ها به راحتی ارسال کنید. این امکان به ویژه برای مهمانانی که در شهرهای دیگر حضور دارند و ارسال کارت دعوت چاپی به برای آنان هزینه بر است، بسیار مناسب می باشد. اما اگر تصمیم دارید که حتما کارت دعوت چاپی تهیه کنید، بهتر است تا حد امکان سراغ طرح‌های ساده و اقتصادی بروید. چرا که پس از عروسی، اکثر کارت‌های دعوت دور انداخته می‌شوند و این هزینه اضافی برای کارت‌های پرچمدار توجیه پذیر نیست.

از کارت دعوت دیجیتال استفاده کنید چرا که اکثر کارت های دعوت چاپی فردای عروسی دور ریخته می شوند و بسیار هزینه بر است/تالار پذیرایی لوتوس

گیفت عروسی را فراموش کنید

اگر تصمیم دارید یادبودی برای مهمانان عروسی تهیه کنید، مهم است به این نکته توجه کنید که حتی یادبودهای ساده هم هزینه‌ای در بر دارند. بسیاری از مهمانان عروسی به یادبودهای عروسی توجه کمی دارند و ممکن است بعد از عروسی حتی آنها را دور بیندازند. به همین دلیل، بهتر است هزینه اضافی نکنید. اما اگر دوست دارید تحت هر شرایطی یک یادبود به خانواده و دوستان نزدیک خود بدهید، از عکاس خود بخواهید تعداد کمی عکس کوچک از مراسم را آماده کند و سپس در پایان جشن به دوستان خود بدهید. این ایده ساده اما زیبا باعث میشود که مهمانان شما فکر کنند که برایشان ارزش زیادی قائل هستید.

ګیفت عروسی را فراموش کنید چرا که جایګزین های بهتر و کم هزینه تری وجود دارد که در این مقاله به آن پرداخته ایم/تالار پذیرایی لوتوس

لباس عروستان را اجاره کنید

از آن جایی که لباس عروسی تنها در شب عروسی استفاده می‌شود و صرف هزینه ی زیاد برای یک شب اصلا منطقی نیست، یکی از گزینه‌های خوب و مقرون به صرفه می‌تواند اجاره لباس عروسی باشد. با اجاره لباس عروسی، می‌توانید هر مدل لباسی که مد نظر دارید را با هزینه کمتری برای یک شب به اجاره بگیرید. به علاوه، تاج عروسی نیز قابل اجاره است و می‌توانید برای شب عروسی از آن استفاده کنید. به این ترتیب، با اجاره لباس عروسی می‌توانید هزینه‌های عروسی را به شکل قابل توجهی مدیریت کنید. این اقدام هوشمندانه‌ای است که به شما امکان می‌دهد تا یک عروسی زیبا و متمایز با هزینه کمتری داشته باشید.

لباس عروستان را اجاره کنید چرا که صرف هزینه زیاد برای لباسی که تنها برای یک شب پوشیده می شود منطقی نیست/تالار پذیرایی لوتوس

تالار عروسی تان را درست انتخاب کنید

همانطور که می‌دانید تالار‌های بسیاری با خدمات متفاوت با طیف وسیعی از قیمت‌ها، آماده برگزاری مراسم‌های عروسی هستند. بهتر است تالاری را انتخاب کنید که از لحاظ هزینه‌ها پایین‌تر بوده و البته کیفیت بالایی داشته باشد. بهترین کار برگزاری مراسم در روزهای غیر تعطیل است که هزینه تالارها نیز پایین تر است. تالارهای بسیاری وجود دارند، علی رغم ارائه بهترین خدمات، قیمت پایین‌تری دارند. با تالار پذیرائی لوتوس می‌توانید در بهترین تالار عروسی کرج شبی فراموش نشدنی را تجربه کنید.

تالار عروسی تان را درست انتخاب کنید تا بتوانید با کمترین هزینه از حداکثر کیفیت لازم بهره ببرید/تالار پذیرایی لوتوس

لیست کنسلی مهمانان را چک کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای داشتن یک عروسی کم هزینه انجام دهید، چک‌کردن لیست مهمانان کنسلی‌تان است. برای این کار لیستی از مهمانان موردنظر تهیه کنید و مطمئن شوید مهمانانی که دعوت می‌کنید، حتما به عروسیتان می‌آیند یا از آن‌ها بخواهید در صورت کنسل کردن، به شما خبر بدهند.

لیست کنسلی مهمانان را چک کنید چون به شدت به کنترل هزینه ی شما کمک می کند/تالار پذیرایی لوتوس

به جای کیک های بزرگ و طبقاتی از کیک های کوچکتر استفاده کنید

کیک عروسی جزو مواردی به شمار می رود که در هزینه های عروسی نقش دارد . برای کیک عروسی نیازی نیست از کیک های بزرگ و طبقاتی استفاده کنیم . می توانیم از کیک کوچک تر و زیبا استفاده کنیم تا هزینه های عروسی را کاهش دهیم . از طرف دیگر به جرات می توان گفت که هیچ کس مزه ی آخرین کیک عروسی که رفته است را به خاطر ندارد پس هزینه ی اضافی بابت شکلات چیپسی و گردوی داخل کیک ندهید چرا که کیک عروسی علاوه بر ظاهر زیبا و جلبنده‌اش، به عنوان یک عنصر تزیینی و نمادین در مراسم شناخته می‌شود.

به جای کیک های بزرگ و طبقاتی از کیک های کوچکتر استفاده کنید چون کیک عروسی تنها جنبه ی نمادین دارد و هزینه بابت طعم بهتر و طبقات بیشتر ارزشی ندارد/تالار پذیرایی لوتوس

بلافاصله به ماه عسل نروید

اگر بودجه ی شما برای مراسم عروسی اندک است، می توانید پس از برگزاری مراسم عروسی به خود استراحت داده و بلافاصله به ماه عسل نروید. در این صورت می توانید مقداری پول پس انداز کرده و در فرصتی بهتر از آن استفاده کنید.

بلافاصله به ماه عسل نروید تا مقداری پول پس انداز کنید و در فرصتی مناسب تر از آن استفاده کنید/تالار پذیرایی لوتوس

سخن پایانی

واقعیت این است که اکثر مردم دم از سادگی و عدم علاقه به تشریفات زیاد می زنند. اما زمانی که نوبت به عروسی خودشان می‌رسد، این دیدگاه تغییر می‌کندو معمولا به دنبال برگزیدن زرق و برق بیشتری در مراسم عروسی خود هستند. اما در عین حال، هزینه‌های بالای مراسم عروسی مشکل اساسی عروس و دامادها محسوب می‌شود. باید آگاه باشید که با هزینه‌های کمتر نیز می‌توانید یک مراسم عروسی جذاب و خاطره‌انگیز داشته باشید. اگر می‌خواهید یک شب به یادمانی در روز عروسی‌تان داشته باشید، اما از هزینه‌های بالای مراسم و تشریفات می ترسید، نگران نباشید. با کمی صرفه‌جویی و انتخاب درست، می‌توانید یک عروسی کم خرج داشته باشید. تالار پذیرائی لوتوس آماده همراهی شما در انتخاب تشریفات برای برگزاری یک مراسم عروسی با هزینه کمتر است.

 

تماس با ما

ورودی نامعتبر است
ورودی نامعتبر است
ورودی نامعتبر است
لطفاً کد امنیتی را به درستی وارد نمائید