7 نکته مهم در برگزاری مراسم ختم که باید بدانید

به منظور انجام یک مراسم ختم مجلل لازم است به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. یکی از این نکات انتخاب تالار است. در این مطلب قصد داریم در مورد این نکات مهم و اهمیت انتخاب تالار اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم.

7 نکته مهم در برگزاری مراسم ختم مجلل:

انتخاب محل برگزاری مراسم ختم

اهمیت قرائت قرآن

انتخاب مداح و سخنران

توجه به وسایل لازم برای مراسم ختم

پذیرایی در مراسم ترحیم

اجاره سیستم صوتی برای ختم

توجه به وسایل ایاب و ذهاب

 

نکات مهم در برگزاری مراسم ختم | انتخاب تالار مناسب به عنوان مهم ترین نکته در برگزاری مراسم ها

 

انتخاب محل برگزاری مراسم ختم

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای برگزاری یک مراسم ترحیم باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب محل برگزاری است. شما می‌توانید این دسته از مراسمات را در منزل خود برگزار کنید. با این حال یکی از بهترین محل‌هایی که می‌توانید برای برگزاری مراسم به سراغ آن بروید، تالارهای پذیرایی است.

تالارهای پذیرایی مزایای بسیار زیادی دارند و بررسی هر یک از این مزایا خود نیاز به مطلب جداگانه‌ای دارد. برتری مزایای تالارها باعث شده تا بسیاری از افراد برای برگزاری مراسم خود به سراغ تالارهای پذیرایی نظیر تالار لوتوس آمده و مراسم خود را در این دسته از مکان‌ها برگزار می‌کنند.
به منظور انتخاب مراسم باید به این نکته توجه داشته باشید که محل برگزاری در محدوده طرح ترافیک نباشد. از سوی دیگر جای پارک در اطراف محل برگزاری باشد و همچنین محل برگزاری سیستم صوتی داشته باشد.

در صورتی که تالار پذیرایی لوتوس را به عنوان محل برگزاری مراسم ختم انتخاب کنید، این موضوع باعث می‌شود تا نگرانی در مورد این نکات نداشته باشید و بتوانید با خیال آسوده مراسم ختم خود را در تالار لوتوس برگزار کنید.

 

تالار لوتوس به چه دلیلی یکی از بهترین تالارهای پذیرایی کرج است؟

 

اهمیت قرائت قرآن

تمامی مراسمات ختم با قرائت قرآن آغاز می‌شوند و این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل لازم است تا برای برگزاری این دسته از مراسمات توجه بسیار زیادی به قرائت قرآن داشته باشید. به منظور انجام بهتر این بخش از مراسم لازم است تا به سراغ قاریان برجسته و باتجربه بروید تا قرآن در مراسم شما به شکل بسیار شیوا و با صوت فوق العاده قرائت کند.
در این بین برخی از افراد قرائت قرآن را به مداحان می‌سپارند و این مسئله باعث می‌شود تا هم مداحی و هم قرآن خوانی از سوی یک فرد انجام شود.

نکته: پیش از شروع مداحی تلاوت سوره‌ها و آیاتی که در مورد مرگ و قیامت است توصیه می شود.

 

انتخاب مداح و سخنران

یکی دیگر از نکات مهمی که برای برگزاری مراسمات ختم باید به آن توجه داشته باشید انتخاب سخنران و مداح است. مداحی که انتخاب می‌کنید باید بر تلاوت قرآن، نحوه صحیح و اصولی تسلیت و تشکر، خواندن اشعار پندآمیز، روضه خوانی و همچنین دعای پایان مجلس تسلط داشته باشد تا از این طریق به گرم شدن مجلس کمک کند.
انتخاب یک مداح حرفه‌ای باعث می‌شود تا مراسم خسته کننده نشود و همچنین مراسم نیز به بهترین شکل ممکن برگزار شود. پس یا پیش از مداحی نیز لازم است تا سخنرانی از سوی یک عالم برگزار شود. روحانیون در این بخش معمولاً صحبت‌هایی در مورد مرگ، شب اول قبر، عالم برزخ و قیامت می‌کند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت رزرو و مشاوره و برنامه ریزی برای اجرای مراسم های خود با کارشناسان ما در تالار لوتوس در تماس باشید:02634444040

 

توجه به وسایل لازم برای مراسم ختم

برای برگزاری هرچه بهتر مراسم ترحیم لازم است تا یکی از افراد خانواده اقدام به تهیه وسایل ختم کند. پیشنهاد می‌شود لیستی از وسایل مورد نیاز تهیه کنید و وسایل لازم برای برگزاری مراسم را به همراه داشته باشید. ظروف یک بار مصرف، دستمال کاغذی، سینی شمع، گلدان، گل، پارچه ترمه، قرآن و رحل قرآن، قاب عکس، شمع و... از مهم‌ترین این وسایل است.
در صورتی که قصد برگزاری مراسم ختم در تالار را دارید، می‌توانید از مسئولین تالار بخواهید تا لیست وسایل مورد نیاز را به شما ارائه دهند تا هیچ یک از این وسایل از قلم نیفتد.

 

پذیرایی در مراسم ترحیم

یکی از نکات مهمی برای برگزاری مراسم ترحیم باید به آن توجه داشته باشید، پذیرایی مراسم ترحیم است. شما باید برای پذیرایی هر چه بهتر اقدام به خرید مواد درجه یک و تازه کنید. از مهم‌ترین موادی غذایی که برای برگزاری مراسم باید به آن توجه داشته باشید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چای و قند
  • خرما
  • حلوای تزئین شده
  • بسته پذیرایی مراسم ترحیم
  • آب آشامیدنی

 

دستورالعمل های پذیرایی در مراسم ختم به عنوان آداب برگزاری مراسم ترحیم | انتخاب تالار لوتوس

 

اجاره سیستم صوتی برای ختم

یکی از نکات مهمی که برای انجام هر چه بهتر مراسم ختم باید به آن توجه داشته باشید، اجاره سیستم صوت حرفه‌ای است. در صورتی که سیستم صوتی حرفه‌ای نداشته باشید، حتی اگر بهترین مداح و سخنران را نیز به مراسم خود دعوت کرده باشید اما کیفیت مراسم شما خوب نخواهد بود و این مسئله باعث می‌شود تا تمام مخارج شما بیهوده شود.
مزیت برگزاری مراسم در تالار این است که شما می‌توانید از خدمات سیستم صوتی تالار پذیرایی لوتوس استفاده کنید و همچنین هزینه‌های خود را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

 

توجه به وسایل ایاب و ذهاب

در نهایت نیز به منظور برگزاری هر چه بهتر مراسم لازم است تا توجه بسیار زیادی به وسیله ایاب و ذهاب داشته باشید تا اگر برخی از مهمانان وسیله نداشته، به منظور جا به جایی از تالار به محل دفن متوفی مشکل خاصی نداشته باشند و بتوانند به راحتی این فرآیند را انجام دهند.

 

علاوه بر این نکاتی که گفتیم عوامل دیگری نیز بر کیفیت برگزاری مراسم ترحیم تاثیر دارند. برای دانستن این عوامل مقاله زیر را حتما بخوانید:

عوامل موثر بر کیفیت برگزاری مراسم ترحیم

 

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به نکات بسیار مهمی که برای پذیرایی مراسم ترحیم باید به آن توجه داشته باشید انداخته و تلاش کردیم تا نکاتی را به شما ارائه دهیم که توجه به آن‌ها باعث می‌شود تا بتوانید هر چه بهتر مراسم ختم را برگزار کنید. همان طوری که مشاهده کردید، اگر مراسم خود در یک تالار مثل تالار پذیرایی لوتوس برگزار کنید، این مسئله باعث می‌شود تا بتوانید مراسم را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید.

 

 برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت رزرو و مشاوره و برنامه ریزی برای اجرای مراسم های خود با کارشناسان ما در تالار لوتوس در تماس باشید:02634444040

تالار پذیرایی , تالار پذیرایی کرج, تالار پذیرایی مناسب, خدمات لوتوس, بهترین تالار پذیرایی در کرج, لوتوس, تالار لوتوس, تالار پذیرایی لوتوس, تالار برگزاری مراسم ترحیم, مراسم ترحیم

تماس با ما

ورودی نامعتبر است
ورودی نامعتبر است
ورودی نامعتبر است
لطفاً کد امنیتی را به درستی وارد نمائید