نکات طلایی برگزاری مراسم عروسی

مراسم عروسی چیست؟

یکی از زیباترین سنت های دین ما عروسی و ازدواج می باشد. پس چه بهتر است که این سنت و آیین قدیمی به بهترین شکل ممکن انجام شود. برای اینکه یک شب به یادماندنی از مراسم عروسی خود به جا بگذارید، باید آداب و نکات مهم برگزاری مراسم عروسی را بدانید. در این مقاله ما سعی کردیم مهم ترین نکات را برای کمک به شما بیان کنیم.

عروسی چیست؟

طبق تعریف ویکی پدیا عروسی عبارتست از:

عَروسی، سور،پیوگانی مراسمی سنتی یا آیینی است که طی آن آغاز یک ازدواج و زندگی مشترک یک زوج جشن گرفته می‌شود. این مراسم در کشورها و فرهنگ‌ها، ادیان و مذاهب، گروه‌های قومی و حتی طبقات اجتماعی گوناگون، به اشکال مختلفی برگزار می‌گردد.

در ایران عروسی‌ها اغلب با موسیقی سبک پاپ و موسیقی فولکلور مختص به هر منطقه و فرهنگ، برگزار می‌شود و کمتر عروسی در ایران از سبک‌های موزیک تخصصی برای جشن‌ها و عروسی‌ها مانند ترنس، هاوس، هارد ترنس، ریمیکس و… استفاده می‌کند. جشن عروسی از مبحث کارکردی ازدواج جدا بوده و بخش قانونی و کارکردی ازدواج در کشورهای گوناگون، معمولاً در دفاتر قانونی انجام می‌شود.

 

مراسم عروسی چیست و چه آدابی دارد؟

 

مراسم عروسی از ابتدا تا انتها

با وجود آنکه امروزه مراسم عروسی گران قیمت برگزار می شود اما بسیاری هم هستند که این روش را انتخاب نمی کنند و پول خود را برای الزامات دیگر زندگی از جمله پیش قسط یک آپارتمان شهری و یا بدهی تحصیلی هزینه میکنند. این کار مطمئنا این مطلب را بیان می کند که زوج های جوان حتی قبل از اینکه 25000 دلار برای عروسی خود خرج کنند چگونه هزینه های خود را مدیریت کنند. با این حال آیا واقعا عروسی آنقدر هم مهم است؟ آیا واقعا مراسم عروسی مهمتر از پول است؟

حدود 10 سال پیش شاید این موضوع اهمیت چندانی نداشت و شرایط اقتصادی بهتر بود و همه میتوانستند که مراسم عروسی مناسبی برگزار کنند. اما امروزه میتوان دامنه گسترده این موارد را به وضوح دید زیرا تقریبا تمامی اقشار جامعه با شرایط اقتصادی بدی مواجه هستند. ولی با این حال هنوز هم عروسی ها برای خیلی از افراد موضوع مهمی است با اینکه حتی بسیاری از ازدواج ها به شکست ختم می-شود.

هدف از برگزاری مراسم عروسی چیست؟

هر عروسی سه هدف بزرگ دارد که هرکدامشان از اهمیت خاص خود برخوردارند اما یکی از این اهداف بسیار مهم تر است که نباید نادیده گرفته شود.

1. برگزاری جشن

یکی از اهداف عروسی جشن گرفتن ازدواج است. در بعضی از فرهنگ ها این مراسم میتواند یک هفته یا بیشتر با حضور والدین زوج ها (یا فقط خود زوج ها) و با حمایت تمام وکمال دوستان و بستگان انجام پذیرد. در فرهنگ ما الان دیگر این جشن تقریبا یک شب یا یک روز است که آن هم میتواند خیلی هزینه بر باشد و زوج ها را تحت فشار مالی قرار دهد.

2. نمایش عروس

هدف دیگری که غالبا بیان نمی شود، اما معمولا وجود دارد، نمایش عروس است. این روز، روز اوست و او مورد توجه و تمرکز تمام افراد است و بیشتر به او پرداخته میشود و برای مهمانان و حتی داماد هم ارزش زیادی است.

3. خواندن تعهدات و وعده های عروس و داماد برای هم

اما هدف سوم از ازدواج که مهمترین هدف هم هست این است که این مراسم یک مراسم برای ارائه سخن ها ، وعده ها و تعهدات عروس و داماد است. قبل از خداوند و شاهدان مراسم، عروس و داماد وعده ها و تعهدات خود را با صدایی رسا و بلند برای شریک خود قرائت می¬کنند.

بنابراین اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه های ازدواج هستید بهترین پیشنهاد این است که فقط هدف سوم را برگزار کنید. این یک تجربه عمومی و همگانی است: همه ماهایی که ازدواج کرده ایم می دانیم که برای برگزاری یک مراسم عروسی خوب، چه کارهایی باید انجام بشود، اما اکثریت همین «ماها»، در روز عروسی معمولا گیج شده و نمی دانیم که باید چکار کنیم.

جالب اینجاست كه نزدیكانمان نیز آنقدر درگیر مدیریت كارهای خودشان هستند كه فراموش می كنند به ما بگویند باید دنبال چه كارهایی برویم، چه برنامه هایی را هماهنگ كنیم و زمان بندی مان چطور باشد تا هم در چند ساعت مراسم عروسی و هم بازخوانی خاطرات آن در سال های بعد دچار تأسف و پشیمانی نشویم. خیلی ها دوست دارند كه عروسی های خود را در روز های عید بگیرند. به خاطره همین است که در این ایام شاهد ترافیك سنگین مراسم های اینچنینی هستیم.

البته لازم نیست بترسید یا نگران شوید. کافی است یک برنامه‌ریزی کامل داشته باشید و پیش از آن‌که دست به‌کار شوید، حساب‌و کتاب همه‌چیز را بکنید. قرار عقد و وقت‌گرفتن از محضرخانه، اجاره سالن، خرید حلقه، انتخاب آینه و شمعدان، سفارش لباس عروس و کت‌وشلوار داماد، انتخاب آرایشگاه، گل‌فروشی و آتلیه عکاسی فقط بعضی از کار‌هایی است که باید در فهرست‌تان قرار دهید.

و این نکات را نیز رعایت نمایید:

نکات مهم برگزاری مراسم عروسی

  • آرام باشید و زیرك

روز عروسی بیشتر مردم همراه با استرس طی می شود؛ استرس سنگین اینكه آیا همه كار ها به نوبت و طبق برنامه انجام می شود یا خیر؟ نخستین و مهم ترین سفارش این است كه آرام باشید. امروز با خودتان تصمیم بگیرید هر اتفاقی كه افتاد آرام باشید و سریع دنبال یك راه حل بگردید. امروز تصمیم بگیرید كه زیرك باشید. هر اتفاقی اعم از خرابی وسایل، دیر رسیدن ماشین و ترافیك سنگین، تصادف ناگهانی پریشان تان نکند.

در مراسم های بزرگ گاهی دلخوری هایی هم پیش می آید. یادتان نرود كه یك عذر خواهی ساده می تواند جلوی یك كینه طولانی مدت را بگیرد

  • تیم تشریفات داشته باشید

تیم تشریفات عروسی، یك جورهایی همان مدیریت اجرایی خودمان است و همه كارهای اجرایی، هماهنگی و... را انجام می دهد. شما نیازی نیست آنقدر خرج كنید. فقط یك تیم تشریفات از نزدیكان یا دوستان خود تدارك ببینید. معمولا در بیشتر عروسی ها، این مسئولیت به نفر باسابقه تر در مدیریت این جور مراسم سپرده می شود. نگران نباشید. این كار برای خود آنها هم جذاب است.

 

برگزاری مراسم عروسی در بهترین تالار جشن عروسی کرج

 

  • تهیه یک لیست برای برنامه های روز عروسی

كارهای روز عروسی نام/ شماره تماس ها توضیحات آقای داماد تیك انجام شدن كار

  • عكاس كیست؟
  • فیلمبردار كیست؟
  • هماهنگی تالار ؟
  • عاقد نیاز هست؟
  • این كارها را هم به جدول اضافه كنید.
  • تزئینات مراسم؟ گل آرایی و دسته گل عروس؟
  • شیرینی پذیرایی؟ كیك مخصوص عروس و داماد؟
  • ساعت حضور عروس در آرایشگاه؟ ساعت حضور داماد در آرایشگاه؟ مجری یا مجریان مراسم عروسی؟ نیاز به اجاره وسایل هست؟ چه وسایلی؟ گروه اجرایی عروسی یا گروه تشریفات هماهنگ شده؟ چه كسانی هستند؟
  • راننده ماشین عروس؟ به شهر آشناست؟ تند كه نمی راند؟ تحویل لیست برنامه هایی كه باید گروه اجرایی هماهنگ و اجرا كند همراه یا همراهان عروس؟ نیاز هست وسایلی را ببرند، مثل وسایل عروس و داماد را؟ لیست مهمانانی كه باید با آنها عكس گرفته شود مجلس، نیاز به مادرخرج دارد كه بعدا همه حساب كتاب ها با او انجام شود؟

بهترین زمان برای مراسم عروسی

اگر در شرف ازدواجید، کمی فرصت داشته‌اید که در شادی و هیجان ازدواج کردنتان غوطه ور شوید. حالا دیگر وقت آن رسیده که شروع به برنامه ریزی و انتخاب تاریخ عروسی کنید.
به احتمال زیاد، خالی بودن مکان موردنظرتان چه تالار و چه باغ تالار تأثیر زیادی در انتخاب تاریخ مراسمتان داشته باشد، ولی عوامل دیگری هم هستند که لازم است قبل از گرفتن این تصمیم مهم، آن‌ها را نیز در نظر بگیرید.

چند وقت بعد از نامزدی، باید تاریخ عروسی را انتخاب کنیم؟

هیچ قانون قطعی‌ای در این رابطه وجود ندارد. بعضی زوج‌ها دوست دارند از دوران نامزدی نهایت لذت را ببرند و برنامه ریزی را کش بدهند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند سریعاً بعد از نامزدی مشغول به کار و برنامه ریزی شوند.

میانگین مدت نامزدی، به صورت کلی 12 تا 18 ماه است. ولی اگر دوست دارید کمتر از یک سال نامزد باشید و برای رفتن زیر یک سقف عجله دارید، توصیه شده که تقریباً 4 هفته بعد از نامزدی را برای مراسم عروسی انتخاب کنید.

آیا تاریخ عروسی می‌تواند در هزینه‌ها تاثیرگذار باشد؟

تاریخ عروسی شما قطعاً می‌تواند تأثیر به سزایی در هزینه‌های مرتبط با مراسم داشته باشد. خیلی از تالارها و باغ تالارها هستند که تخفیف‌های فصلی یا لحظه آخری دارند. همچنین باید بدانید که در روزهای متفاوت هفته هم ممکن است هزینه‌ها متفاوت باشند. البته که واضح است در نزدیک اعیاد و تاریخ‌های محبوب برای عروسی، قطعاً هزینه‌ها بالاتر می‌رود.

چه زمان‌هایی برای برگزاری مراسم عروسی محبوب‌تر و مناسب‌تر هستند؟

برگزار کردن مراسم عروسی در هر فصل از سال قطعاً مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد و نمی‌توان در این مورد نظر قطعی داد و زوجین باید به ترجیحات خودشان نگاه کنند و ببینند کدام فصل را برای روز رویاییشان می‌پسندند.

گرفتن مراسم در فصل بهار این خوبی را دارد که همه جا زیبا و باطراوت است و می‌توان از زیبایی‌های مناظر باغ تالارها بیشترین استفاده را کرد اما آلرژی فصلی از مسائلیست که می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم به شیوه درست و دوستانه پاره ای از موارد که برای جشن عروسی بسیار مهم است را به شما بیان نماییم به هر حال ما که اعتقاد داریم یکی از بهترین تالارهای جشن عروسی کرج هستیم هدفمان این است که برگذاری مراسم عروسی و مراسم نامزدی شما را تا جایی که امکان دارد در تالار پذیرایی لوتوس خاطره انگیز تر نماییم.

چه مراسم عروسی و چه نامزدی و جشن های برگزاری هر دوی این موارد یکی از مهمترین شبهای زندگانی شماست که پیچیدگی های خاص خودش را دارد و ما به عنوان یکی از قدیمی ترین تشریفات عروسی و نامزدی در کرج این مهم را برای ما انجام می نماییم. اگر شما هم می خواهید با خدمات تالار لوتوس بیشتر آشنا شوید با ما در ارتباط باشید.

   

تالار پذیرایی کرج, تالار پذیرایی جشن و عروسی در کرج, خدمات لوتوس, لوتوس, بهترین تالار عروسی کرج, تالار لوتوس بهترین تالار عروسی و پذیرایی کرج, مراسم عروسی و نامزدی, بهترین تالار پذیرایی جشن و عروسی, ازدواج, تالار جشن و میهمانی

تماس با ما

ورودی نامعتبر است
ورودی نامعتبر است
ورودی نامعتبر است
لطفاً کد امنیتی را به درستی وارد نمائید